Har du fått hem ett nytt kort? Det första du behöver göra är att kontrollera att uppgifterna på kortet stämmer. Har du fått hem ett nytt bankkort behöver du också aktivera ditt kort. Det gör du via internetbanken, appen eller genom att besöka vårt kontor.
Våra bankkort
Spärra ditt kort eller stäng av det tillfälligt
Agera snabbt
Om du blivit av med ditt kort så kan du antingen spärra –och ersätta - kortet eller stänga det tillfälligt. Om du misstänker att kortet blivit stulet, du har tappat det eller upptäckt obehöriga transaktioner ska du omedelbart spärra kortet. Om du däremot tror dig veta var kortet är kan det räcka att stänga det tillfälligt. Läs mer om hur du gör.
Vilket kort passar dig?
Funderar du på att skaffa ett eller flera kort? Jämför våra bankkort och kreditkort för att se vad som passar dig.
Så fungerar ditt kort
Kort tillverkade i 100 procent återvunnen plast
Vi tar ytterligare ett kliv framåt i hållbarhetsarbetet, då alla våra bankkort nu består av 100 % återvunnet plastmaterial.
-
Påverkas kvaliteten eller funktionen på korten?
Nej, korten är lika tåliga som tidigare, och används också på precis samma sätt.
-
Hur ser jag om jag fått ett av de nya korten?
På de nya korten finns en recyclingsymbol tryckt på baksidan.
-
Vilken typ av plast används till kortet?
Det återvunna materialet, som utgör 100 procent av kortets plastmaterial, kommer från industriellt plastavfall. Genom att återanvända det minskar vi behovet av nyproduktion av plast.
-
Jag har redan ett bankkort, kommer jag att få den nya versionen av kortet?
Har du redan ett bankkort behåller du det tills giltighetstiden löpt ut. Har du nyligen beställt ett nytt kort kommer du att få den nya versionen av kortet.