Spärra Mobilt BankID och dosa på +46 8 411 10 11. Öppet dygnet runt. Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Tips! Spara numret i din telefon så att du alltid har det till hands.
Om du lämnat ut koder till säkerhetsdosan eller använt ditt Mobila BankID på uppdrag av någon annan kan du vara utsatt för ett pågående bedrägeri.
Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14.
Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.
Om du gjort en reklamation så får du alltid skriftlig återkoppling från oss.
Spärra Mobilt BankID och dosa på +46 8 411 10 11. Öppet dygnet runt. Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Tips! Spara numret i din telefon så att du alltid har det till hands.
Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankID-appen under inställningar. Klicka på BankID med ditt namn och sedan Ändra säkerhetskod.
Ring 0123-129 00 eller kom in på ett bankkontor för att få ny kod till säkerhetsdosan.
Du skaffar ny kod till vår telefontjänst i internetbanken. Välj Övriga tjänster - Hantera telefontjänst.
Om ditt körkort har kommit bort eller blivit stulet ska du anmäla det till Transportstyrelsen. Pass spärrar du hos Polisen på 114 14.