Om du upptäckt obehöriga betaltransaktioner på ditt konto och vill reklamera dessa är det viktigt att du inkommer med en reklamation snarast möjligt efter upptäckten. För att vi ska kunna bedöma reklamationen behöver du detaljerat beskriva händelsen så utförligt som möjligt. Du behöver även kontakta polisen och göra en polisanmälan, polisen.se.

Exempel på betaltransaktioner
Betaltransaktioner är exempelvis betalningar via Swish, överföringar via internetbanken, direktbetalningar, PlusGiro-Bankgiro eller internationella betalningar.

Så här reklamerar du en obehörig betaltransaktion

Det finns olika sätt att genomföra en kortreklamation. Om du har våra digitala tjänster gör du det digitalt via appen eller internetbanken. Om du saknas dessa tjänster – eller vill ha hjälp med en digital reklamation är du varmt välkommen till vårt kontor.

Det är viktigt att du fyller i reklamationen noggrant och anger relevant information. Tänk på att en utförlig beskrivning och detaljer om vad som hänt hjälper oss i utredningen. Det innebär att vi fortare kan lämna besked om bedömningen av reklamationen.

I din reklamation behöver du även bifoga en kopia på polisanmälan alternativt uppge diarienumret.

Har din säkerhetsdosa eller mobila enhet blivit stulen?

Kontakta oss om din säkerhetsdosa eller mobila enhet har blivit stulen eller försvunnit. Du når oss på 0123-129 00. Om vi har stängt kan du ringa spärrservice på 08-411 10 11. Det sistnämnda är öppet dygnet runt.