Din limit, skuld och utestående belopp flyttas till ett nytt betal-och kreditkort som ges ut av Entercard Group AB.
Dags att byta ut ditt Valdemarsvikskort
Valdemarsvikskortet.
Ingenting just nu. Det nya kortet skickas hem till dig med post och då får du även ett brev med alla detaljer om flyttdatum. Efter bytet klipper du det gamla kortet och använder det nya.
Ditt kort avslutas på det datum som kommunicerats via brev, men du får inget nytt kort i samband med flytten. Din köpgräns utökas istället med motsvarande belopp som ditt gamla kort hade och eventuell skuld flyttas över till ditt befintliga kort hos Entercard.
Fram till migreringsdagen under v.10. Du kommer att få besked om exakt datum under februari månad.
Under februari månad.
Det framgår av brevet vi skickar i februari.
Den flyttas över till det nya kortet och du ser den på första fakturan från Entercard, men också i din vanliga bankapp och på internetbanken.
Apple Pay; Logga in på din Sparbanksapp och välj “Kort” i menyn högst upp till höger. Klicka på kortet du vill lägga till och välj sedan “Apple Wallet”, slutligen trycker du på “Lägg till i Apple Pay” och signera med ditt Bank ID. ApplePay är nu redo att användas!
Samsung Pay; Ladda ned appen “Samsung Pay” och öppna sedan upp den. Scanna ditt nya Sparbanken kort och verifiera dig med ditt Mobila Bank ID. Välj till sist en verifieringsmetod- Iris, fingeravtryck eller en kod. Samsung Pay är nu redo att användas!
Kontakta oss så hjälper vi dig.
Ditt plussaldo kommer att betalas ut innan migreringen. Enligt de nya kortvillkoren är det inte tillåtet med pengar utöver kreditgränsen, därför kommer, vi innan kortbytet genomförs, att betala ut överskottet till dig.
Om du betalat in till det gamla BG, kontakta Valdemarsviks sparbank.
Du kan välja att ha dina fakturor som E-fakturor direkt till din internetbank. Gör detta genom att logga in på din internetbank, gå sedan in på “E-faktura” och skriv in “Kreditkort Mastercard” som mottagare.
Du får en avslutsfaktura för ditt gamla kort i Mars eller April.
Den skickas ut i mars.
Med kontaktlösa betalningar kan du enkelt blippa ditt kort när du ska göra ett köp.
Du aktiverar kontaktlösa betalningar genom att göra ett köp med chip och pin- därefter kommer du kunna blippa ditt kort.
Du kan blippa kortet utan att behöva skriva in din kod på fem på varandra följande köp under 400 kronor.
Du kommer att kunna öppna/stänga ditt kort för internetköp direkt i din internetbank/app, däremot inte för utlandsköp.
Observera att ditt nya kreditkort övervakas av ett säkerhetssystem som gör allt för att hindra bedrägliga transaktioner. Har vi dina kontaktuppgifter blir du meddelad om vi misstänker bedrägliga köp med ditt kort.
Vi vill att du ska känna dig trygg med att handla med ditt kort både på internet och utomlands.
När du får kortet så kommer det att vara stängt för internetköp. För att öppna kortet loggar du in i internetbanken eller appen. Du kan även stänga för internetköp vid internetbanken och appen.
Du kan dygnet runt spärra ditt kort genom att ringa Spärrservice på +46 (0)8 411 10 11.
Extrakortet byts också ut enligt instruktion i brev till huvudkortsinnehavaren.
Du kan ansöka om ett extrakort via din bank.
Du kan också ringa till Entercards kundservice på nummer 0771-48 00 40 och få en blankett utskickad.
För att ansöka om ett extrakort behöver du;
· Vara minst 18 år
- Ha samma folkbokföringsadress som huvudkontoinnehavaren
Som extrakortsinnehavare får du information om köp gjorda med ditt extrakort och status på ditt extrakort. Du kan även beställa ut en PIN-kod till ditt extrakort, och kan avsluta extrakortet om du så önskar.
Du kan göra en kredithöjning både i din Sparbanken-app och på internetbanken.
Du kan även ringa till Kundservice på 0771-48 00 40, eller fylla i blanketten som kommer med din pappersfaktura.
Du ska inte behöva ta med det gamla kortet som du har bokat ett hotell eller en resa med, det ska fungera ändå med det nya kortet. Men för säkerhetsskull kan det ändå vara bra att ta med det gamla kortet om du fortfarande har kvar det. Vi rekommenderar även att du kontaktar researrangören för råd.
Kontakta Valdemarsviks sparbank.
Kontakta Valdemarsviks Sparbank.
Då kan du ringa Entercards kundservice på 0771 48 00 40 eller höra av dig till oss.